Як правильно скласти бізнес-план
Автор: Vladislav 19.12.2015 19:08
Бізнес-план може являти собою велику стопку паперів з безліччю надрукованих сторінок, а може бути складений від руки. Такий план може бути складений як на початковому етапі становлення підприємства, так і у випадках, коли планується закупівля нової продукції, проведення рекламних акцій і т.д.
Для того щоб зробити бізнес-план максимально ефективним, потрібно виконувати наступні основні вимоги:
Перший розділ (оглядовий).
- Визначитися з бізнес - ідеєю. Вона повинна бути чітко і ясно сформульована в одному реченні, також повинна бути вказана конкретна мета цієї ідеї. Наприклад: закупівля нових косметичних засобів (ідея) - збільшення загального обсягу продажів (мета).
Оглядовий розділ є головною частиною бізнес - плану, в якому сформульовані всі його основні цілі, завдання та функції. У цьому розділі повинні міститися всі відповіді на можливі запитання, які можуть виникнути по ходу починання та існування бізнесу.
Наприклад - можлива сума кредиту, яка може знадобитися на розвиток, його оптимальні процентні ставки, способи погашення та умови надання у різних банків. Також тут необхідно вказати можливість залучення інвесторів і взаємовигідні умови. Якщо для розвитку бізнесу планується залучення іноземних інвесторів, то оглядова частина бізнес - плану повинна бути складена англійською мовою.
Другий розділ повинен включати в себе характеристики підприємства: кадровий склад, опис цілей і завдань підприємства, вказати фінансові та економічні можливості вашої компанії, описати систему управління бізнесом, застосовувану на вашому підприємстві. Крім основних пунктів, бажано вказати наявність партнерських зв'язків і плановані рекламні компанії для збільшення прибутку вашого бізнесу.
У третьому розділі має бути опис наданих компанією послуг і продукції. Тут повинна вказуватися вироблена і реалізована продукція, у тому числі:
- - Найменування продукції або перелік послуг;
- - Відмінні характерні риси продукції / послуг;
- - Наскільки фірма готова до виробництва певного товару;
- - Наскільки екологічна і безпечна вироблена і продається продукція;
- - Вказати систему формування цін на продукцію.
Складаючи третій розділ бізнес-плану, необхідно орієнтуватися в товарообігу і в торгівлі в цілому.
Четвертий розділ являє собою аналіз ринку збуту, тобто опис категорії населення, у якої ваш товар буде затребуваний, а також способи залучення клієнтів (проведення рекламних акцій, днів знижок і т.д.). Також у цьому пункті досліджується ринок конкурентів і повинні бути вказані прийоми залучення клієнтів, бажано відрізняються від прийомів ваших конкурентів. Наприклад, порівняння цін на вашому підприємстві і на підприємстві - конкуренті і т.д. Основною метою четвертого розділу є переконання інвесторів у тому, що ваше підприємство прибутково і постійний потік клієнтів гарантований.
П'ятий розділ повинен містити в собі фінансовий план, тобто графік доходів і витрат, планований прибуток від продажу якого-небудь виду товару, можливі витрати підприємства, фінансові прогнози і ризики, виписки з звіту податкових платежів. Для залучення іноземних інвесторів тут потрібно буде вказати індекси прибутковості і терміни окупності.
Всі аналізи і висновки бізнес - плану повинні закріплюватися цифрами.
При складанні вашого бізнес плану приділіть увагу важливість його оформлення, адже саме він "обличчя" вашого майбутнього підприємства. Перш ніж показувати його інвесторам вам потрібно звернути увагу на стиль і орфографію.
Хороший бізнес-план неможливо скласти за один день, як правило це зажадає від вас кропіткої роботи і в цій справі поспіх може тільки нашкодити.
< Предыдущая | Следующая > |
---|