Інформаційно-аналітичний портал

Незалежного банківського рейтингового агентства

Independent bank rating Agency

Передбачити - означає керувати!

СВІЖИЙ НОМЕР
Смотрите телевизионные новости на портале ibra.com.ua   Курсы НБУ по состоянию на 1 октября - 100USD/UAH 2129.5636▼ 100EUR/UAH 2385.7501▼ 10RUB/UAH 3.2396▼ Курсы ЦБ РФ по состоянию на 1 октября - USD/RUB 65.7364▼ EUR/RUB 73.776▼ 1UAH/RUB 3.08549▼ Курсы ЦРБ ДНР по состоянию на 1 октября - USD/RUB 65▲ EUR/RUB 72.9495▼ 1UAH/RUB 2.6▼ Курсы ЦРБ ЛНР по состоянию на 1 октября - USD/RUB 65.7364▼ EUR/RUB 73.776▼ 10UAH/RUB 30.8549▼   В элитные госдачи в Пуще-Водице и Конче-Заспе начали пускать квартирантов В Украине начали действовать зимние тарифы на газ. Кто будет платить вдвое меньше Журналисты узнали, к чему приведет закрытое небо между Украиной и Россией Украинцев под Иловайском захоронили в секретных братских могилах - санитар Российские войска в Сирии понесли первые потери: повстанцы сбили штурмовик "Су-24" ВВС Звезды обещают яркий и насыщенный месяц. Гороскоп для всех знаков Зодиака на октябрь В России назвали условие, при котором вернут Савченко в Украину   Читайте и смотрите самые свежие новости на страницах интернет-издания КУРС ДНЯ информационно-аналитического портала НБРА-IBRA Уважаемые гости, единомышленники и друзья, добро пожаловать на наш Форум портала НБРА-IBRA!  

Головне меню

Мы в соц.сетях

Лента финансовых новостей в формате RSS Стена на Facebook


Про затвердження Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства (від 28 серпня 2001 року N369) - часть III

Про затвердження Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства

Постанова Правління Національного банку України
від 28 серпня 2001 року N 369

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
27 вересня 2001 р. за N 845/6036

Із змінами і доповненнями, внесеними
постановами Правління Національного банку України
від 29 грудня 2001 року N 563,
від 28 лютого 2002 року N 81,
від 7 жовтня 2002 року N 384,
від 4 червня 2003 року N 228,
від 8 вересня 2003 року N 386,
від 21 квітня 2004 року N 172,
від 29 квітня 2004 року N 192,
від 27 жовтня 2004 року N 515,
від 28 вересня 2005 року N 346,
від 15 червня 2006 року N 216,
від 17 серпня 2006 року N 324,
від 9 листопада 2006 року N 428,
від 11 квітня 2007 року N 131,
від 8 січня 2008 року N 4,
від 17 квітня 2008 року N 99,
від 18 червня 2008 року N 171,
від 6 серпня 2008 року N 228,
від 30 грудня 2008 року N 476,
від 30 січня 2009 року N 38,
від 28 лютого 2009 року N 107,
від 6 травня 2009 року N 270,
від 6 серпня 2009 року N 459,
від 14 серпня 2009 року N 475,
від 29 вересня 2009 року N 569,
від 31 березня 2010 року N 160

 

 

Додаток 1
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Вимоги до програми фінансового оздоровлення банку

1. Програма фінансового оздоровлення банку передбачає систему заходів окремого банку, спрямованих на поліпшення його фінансового стану (ліквідності, платоспроможності, достатності капіталу, структури активів, дохідності, рентабельності тощо), а також на усунення порушень, що призвели до скрутного фінансового стану банку.

2. Програма фінансового оздоровлення банку в обов'язковому порядку має містити:

2.1. Аналіз причин, унаслідок яких погіршилися фінансовий стан і платоспроможність банку.

2.2. Прогнозні показники діяльності банку (капітал банку, резерви, економічні нормативи, доходи, прибуток тощо), яких передбачається досягнути після виконання заходів фінансового оздоровлення із щомісячною розбивкою.

2.3. Конкретні заходи (залежно від умов, за яких відбулося погіршення фінансового стану), спрямовані на покращання фінансового стану банку, із зазначенням строків їх виконання та розрахунок економічного ефекту від упровадження кожного заходу, зокрема такі:

розроблення програми капіталізації відповідно до додатка 2 до цього Положення;

(абзац другий пункту 2.3 додатка 1 в редакції постанови
Правління Національного банку України від 28.02.2002 р. N 81)

реєстрація в установлений строк оголошеного статутного капіталу;

формування в потрібному розмірі резервних фондів та спеціальних резервів під активні операції банків, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку та чинним законодавством України;

диверсифікування активів і пасивів з метою підвищення їх ліквідності;

ліквідація/продаж збиткових філій та частки в дочірніх підприємствах;

проведення інвентаризації активів за станом на перше число наступного місяця після прийняття Комісією Національного банку рішення про погодження програми фінансового оздоровлення та укладення відповідної угоди. За результатами проведеної інвентаризації списання безнадійних до повернення активів за рахунок створених резервів відповідно до чинного законодавства України. Ужиття заходів щодо погашення простроченої дебіторської заборгованості та списання безнадійної дебіторської заборгованості з простроченими термінами позовної давності;

організація роботи щодо оголошення банкрутами боржників банку, які припинили погашення кредитів або сплату відсотків за ними;

забезпечення першочергового погашення заборгованості за вкладами фізичних осіб, строк дії договорів з якими минув;

визначення відповідальних осіб з управління кредитними ризиками за рахунок раціоналізації управління банком у цілому;

проведення переоформлення раніше наданих пільгових кредитів на загальних умовах, які встановлені внутрішніми документами банку, що визначають його кредитну та облікову політику;

ужиття заходів щодо створення та подальшого інтенсивного розвитку внутрішнього аудиту;

унесення потрібних змін до системи управління підрозділами центрального апарату банку та його установами, запровадження прогнозування і планування роботи із залучення та розміщення кредитних ресурсів, забезпечення своєчасного доведення планів і лімітів до відома установ банку;

переорієнтація діяльності банку на прибуткові види операцій;

припинення нарахування та виплати дивідендів акціонерам (учасникам);

припинення викупу власних акцій на період дії програми фінансового оздоровлення;

припинення вкладання коштів у статутні фонди інших юридичних осіб та продаж акцій (часток) у статутних капіталах інших юридичних осіб, що не приносять прибутку або малоприбуткові;

ужиття заходів щодо погашення боргових цінних паперів, що не мають активного ринку, їх емітентами;

продаж (у разі потреби) частини цінних паперів, які мають активний ринок, у тому числі емітованих третіми особами, та державних цінних паперів;

продаж інших активів, які не приносять прибутку, з метою підвищення ліквідності банку;

проведення реструктуризації боргових зобов'язань банку (якщо є прострочені зобов'язання банку перед кредиторами) та реструктуризації капіталу банку (якщо передбачається проведення санації банку інвесторами);

проведення реорганізації банку шляхом приєднання іншого банку (або злиття) або поділу (виділення) з метою виконання вимог Національного банку щодо розміру регулятивного капіталу банку;

інші заходи залежно від конкретних умов, за яких відбулося погіршення фінансового стану банку.

Конкретні вимоги щодо розроблення програми фінансового оздоровлення мають зазначатися в листі з вимогою Національного банку щодо розроблення програми фінансового оздоровлення.

Одночасно з програмою фінансового оздоровлення має подаватися кошторис доходів і витрат (надалі - щокварталу) у цілому по банку та з розподілом за філіями, який має відповідати вимогам абзацу другого пункту 3 додатка 1 до цього Положення.

2.4. Рішення повноважного органу банку про формування обов'язкових резервів на окремому рахунку в Національному банку на час дії програми фінансового оздоровлення.

(пункт 2 додатка 1 доповнено підпунктом 2.4 згідно з постановою
Правління Національного банку України від 27.10.2004 р. N 515)

3. Банк, який працює в умовах дії програми фінансового оздоровлення, має проводити докладний аналіз адміністративно-господарських витрат, складати щоквартальний кошторис доходів і витрат та вживати заходів, що спрямовані на зменшення витрат. Також має проводитися належний аналіз витрат, які фінансуються за рахунок балансового прибутку банку, та вживатися заходи щодо їх зменшення.

Кошторис доходів і витрат складається зі щомісячною розбивкою в розрізі філій. Запланований рівень витрат на поточний квартал має визначатися з урахуванням фактичних витрат за попередній квартал та динаміки співвідношення доходів і витрат і погоджуватися за умови недопущення випереджувального зростання витрат порівняно з доходами.

На період дії програми фінансового оздоровлення банк зобов'язаний подавати кошторис доходів і витрат на розгляд і погодження територіальному управлінню Національного банку (відповідному підрозділу банківського нагляду центрального апарату, що безпосередньо здійснює нагляд за банком) щокварталу до 15-го числа місяця, що передує плановому періоду. Територіальне управління Національного банку протягом п'яти робочих днів розглядає кошторис і надсилає його разом з висновками Дирекції з банківського регулювання та нагляду Національного банку.

 

Начальник управління методології
Генерального департаменту
банківського нагляду



К. Є. Раєвський


 

Додаток 2
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Вимоги щодо розроблення та виконання банком програми капіталізації

(У додатку 2 слова "адекватності основного капіталу" замінено словами "співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів" згідно з постановою Правління Національного банку України від 6 серпня 2008 року N 228)


1. Пункт 1 виключено

(згідно з постановою Правління
Національного банку України від 27.10.2004 р. N 515,
у зв'язку з цим пункти 2 - 6 уважати відповідно пунктами 1 - 5 і підпункти
2.1 - 2.10 пункту 2, підпункти 3.1 - 3.6 пункту 3 уважати відповідно
підпунктами 1.1 - 1.10 пункту 1 та підпунктами 2.1 - 2.6 пункту 2)

1. Залежно від конкретних причин, що призвели до невиконання нормативних вимог Національного банку щодо рівня капіталу, у програмі капіталізації мають передбачатися:

1.1. Збільшення капіталу банку за рахунок внутрішніх джерел, зокрема таких:

збільшення фондів, резервів, сформованих за рахунок прибутку, нерозподіленого прибутку, витрат банку;

зменшення іммобілізації коштів на капітальні вкладення;

зменшення суми відвернень (тобто вкладання коштів у цінні папери, що свідчать про участь у капіталі інших банків та фінансово-кредитних установ у портфелі цінних паперів банку; інвестиції в асоційовані та дочірні установи);

призупинення вкладання коштів на умовах субординованого боргу до інших юридичних осіб.

1.2. Збільшення капіталу банку за рахунок зовнішніх джерел, а саме:

збільшення статутного капіталу;

реорганізація шляхом приєднання іншого банку на умовах філії або до іншого банку на умовах філії, або злиття з іншим банком;

санація (викуп) банку іншими юридичними/фізичними особами або іншим банком (далі - інвестори);

залучення коштів на умовах субординованого боргу;

продаж власних акцій (часток), викуплених у акціонерів (учасників) банку.

1.3. Прогнозні показники діяльності банку на період дії програми капіталізації (на кожну звітну місячну дату) для оцінки реальності плану капіталізації та контролю за його виконанням, а саме:

розмір регулятивного капіталу банку;

нормативи капіталу банку - адекватності регулятивного капіталу банку (Н2), співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів банку (Н3);

інші економічні нормативи, якщо виявлено випадки їх порушення (також мають зазначатися заходи, що вживатимуться банком для виправлення цих порушень);

прогнозні баланси (форма 11) та звіти про прибутки та збитки (форма 2-КБ);

інше залежно від проблем банку.

1.4. Строки виконання плану капіталізації за рахунок внутрішніх джерел, що мають установлюватися для банку індивідуально і не перевищувати дванадцяти місяців. Для банків, нагляд за діяльністю яких безпосередньо здійснює відповідний структурний підрозділ банківського нагляду центрального апарату, цей строк може становити до 18 місяців. План капіталізації банку за рахунок внутрішніх джерел має складатися з розбивкою за кварталами та місяцями, збільшення капіталу має бути поступовим і не допускається його збільшення в значних (непропорційних) сумах на кінець установленого періоду за програмою капіталізації банку без обґрунтування причин цього.

1.5. Графіки формування в повному обсязі резервів за активними операціями банку (зокрема, для відшкодування втрат за кредитними операціями банку, під операції з цінними паперами, дебіторську заборгованість), а також прогнозні суми кредитного портфеля, дебіторської заборгованості, портфеля цінних паперів, що класифіковані відповідно до нормативно-правових актів Національного банку.

1.6. Якщо банк передбачає емісію та продаж додаткових акцій, то в програмі капіталізації має міститися інформація про:

розмір збільшення статутного капіталу в результаті додаткової підписки на акції;

номінальну вартість акцій додаткової емісії, їх кількість та суму очікуваних надходжень;

перелік акціонерів (учасників) банку, які підписалися на акції, разом з документами, що характеризують їх фінансовий стан та підтверджують можливість виконання ними своїх зобов'язань перед банком щодо додаткового придбання його акцій;

дату завершення емісії.

Одночасно юридичні та фізичні особи, які бажають придбати або збільшити істотну участь у банку, подають до Національного банку документи для отримання попереднього дозволу в порядку, визначеному нормативно-правовими актами Національного банку.

(абзац шостий пункту 1.6 додатка 2 із змінами, внесеними згідно з
постановою Правління Національного банку України від 27.10.2004 р. N 515)

1.7. Якщо банк планує збільшити капітал шляхом залучення коштів на умовах субординованого боргу, то в програмі капіталізації зазначається сума коштів, яку передбачається залучити, строк та підтвердження інвестора про його наміри та можливості.

1.8. Якщо банк у програмі капіталізації передбачає здійснити реорганізацію шляхом приєднання іншого банку або санацію (викуп) банку інвесторами, то цей захід має відображатися в прогнозному балансі (форма 11) та звіті (прогнозному) про прибутки та збитки (форма 2-КБ) на останню звітну дату після проведення загальних зборів учасників, на яких прийматиметься рішення про затвердження підписки на акції (завершення реорганізації чи санації/викупу банку інвесторами). Також банк має надати Національному банку прогнозний розрахунок економічних нормативів на цю дату.

Крім того, банк подає інші документи для отримання дозволу Національного банку на проведення реорганізації відповідно до нормативно-правових актів Національного банку щодо реорганізації банків.

Якщо банк у програмі капіталізації передбачає здійснити реорганізацію шляхом приєднання до іншого банку або злиття з іншим банком, то вищезазначені документи з прогнозними розрахунками має надати також банк-правонаступник.

Якщо надання пакета документів у повному обсязі призведе до затримки прийняття програми капіталізації, то банк має надати рішення правління та ради банку, що підтверджує обґрунтованість причин цього, з таких питань:

проведення реорганізації та скликання загальних зборів учасників банку для прийняття рішення про реорганізацію (збільшення капіталу банку - у разі реорганізації шляхом приєднання іншого банку);

створення філії (у разі приєднання іншого банку);

інших, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку щодо реорганізації банків. У цьому разі банк зазначає (у проекті угоди) конкретний строк подання повного пакета документів для отримання дозволу Національного банку на проведення реорганізації.

У програмі капіталізації банк зазначає строки надання територіальному управлінню Національного банку (відповідному структурному підрозділу банківського нагляду, що безпосередньо здійснює нагляд за банком) відповідних документів, для контролю за виконанням заходів реорганізації банку, встановлених нормативно-правовими актами Національного банку щодо реорганізації банку.

1.9. Якщо банк за програмою капіталізації планує санацію/викуп банку інвесторами, то подає до територіального управління (структурного підрозділу банківського нагляду центрального апарату, що безпосередньо здійснює нагляд за банком) такі документи:

рішення загальних зборів учасників щодо збільшення статутного капіталу банку з метою проведення санації/викупу банку інвесторами (або рішення спостережної ради банку про скликання цих зборів, якщо загальні збори учасників ще не проводилися);

програму санації/викупу банку інвесторами. Програма санації/викупу має містити заходи щодо реструктуризації капіталу та боргів банку, а також підвищення/відновлення платоспроможності банку. Ця програма має затверджуватися загальними зборами (правлінням чи спостережною радою банку, якщо таке право надане його статутом) банку, що підлягає викупу, та уповноваженим органом банку-інвестора, якщо інвестором є інший банк,

або проект програми санації/викупу банку інвесторами, унесений спостережною радою на розгляд загальних зборів банку, що підлягає викупу, та рішення спостережної ради банку про скликання загальних зборів банку з метою розгляду та затвердження цієї програми, якщо загальні збори ще не відбулися;

інформацію про інвесторів банку разом з додаванням документів, що характеризують їх фінансовий стан та підтверджують можливість виконання ними своїх зобов'язань перед банком. Одночасно, якщо інвестор унаслідок санації/викупу банку стає власником істотної участі банку в розмірах, визначених статтею 34 Закону про банки, то він має подати пакет документів для отримання на це письмового дозволу Національного банку.

Також банк в угоді з Національним банком для забезпечення звітності та контролю, що стосуються стану виконання заходів за програмою санації/викупу банку, зазначає строки надання територіальному управлінню Національного банку таких документів:

угоди про переведення боргу між банком та інвесторами, погодженої з кредиторами;

угоди між учасниками банку та інвесторами про перерозподіл акцій (часток, паїв);

угоди між інвесторами і кредиторами про порядок, строк і черговість погашення (відстрочення, переведення) боргу перед кредиторами;

інших документів згідно з чинним законодавством України.

1.10. Строк виконання програми капіталізації за рахунок зовнішніх джерел не повинен перевищувати шести місяців і має ґрунтуватися на конкретних строках, установлених для виконання заходів програми капіталізації (зокрема, строків щодо дії підписки на акції, залучення капіталу на умовах субординованого боргу, проведення загальних зборів учасників банку-правонаступника з вирішення питання про збільшення капіталу банку шляхом приєднання чи створення банку-правонаступника, шляхом злиття банків та здійснення заходів санації/викупу банку інвесторами).

2. Вимоги щодо оцінки програми капіталізації такі:

2.1. План капіталізації, прийнятий банком, має забезпечувати формування регулятивного капіталу банку (Н1) у розмірі, установленому нормативно-правовими актами Національного банку, та дотримання нормативів адекватності регулятивного капіталу (Н2) та співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів (Н3) з одночасним дотриманням інших економічних нормативів та приведенням інших показників діяльності банку у відповідність до вимог нормативно-правових актів Національного банку.

2.2. Якщо регулятивний капітал банку менший за його статутний капітал, то відновлення рівня регулятивного капіталу банку в розмірі цієї різниці має здійснюватися за рахунок внутрішніх джерел коштів банку (прибутку, нерозподіленого прибутку тощо).

2.3. Реорганізація банку не повинна призвести до створення ситуації, яка б загрожувала інтересам кредиторів і вкладників банку; банк-правонаступник після реорганізації повинен дотримуватися економічних нормативів, що встановлені Національним банком.

2.4. Санація/викуп банку інвесторами має забезпечувати формування регулятивного капіталу банку в розмірі, установленому Національним банком, а також виконання нормативів адекватності регулятивного капіталу (Н2) та співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів (Н3), погашення вимог кредиторів і приведення діяльності банку у відповідність до вимог нормативно-правових актів Національного банку.

2.5. Акціонери (учасники) та інвестори банку, що внаслідок виконання програми капіталізації є власниками істотної участі, мають отримати на це письмовий дозвіл Національного банку.

2.6. План капіталізації має бути погоджений правлінням та спостережною радою банку. В угоді з банком має бути застереження Національного банку про те, що невиконання планових завдань, які суперечать виконанню завдань програми, загрожує інтересам кредиторів і вкладників і є підставою для застосування адекватних заходів впливу, у тому числі усунення з посад голови та членів ради і правління банку.

3. Якщо програма капіталізації розроблена банком у зв'язку з невиконанням нормативів адекватності регулятивного капіталу (Н2) і співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів (Н3), то її подання Національному банку, розгляд і затвердження Національним банком здійснюються відповідно до додатка 1 до цього Положення в складі програми фінансового оздоровлення.

У разі виникнення ускладнень під час погодження Національним банком програми капіталізації (зокрема банку, що не дотримується нормативів адекватності регулятивного капіталу (Н2) і співвідношення регулятивного капіталу до сумарних активів (Н3), або в зв'язку з реорганізацією банку) керівник територіального управління (керівник служби банківського нагляду або заступник голови - куратор служби банківського нагляду) Національного банку може прийняти рішення про внесення на розгляд Комісії Національного банку при територіальному управлінні (Комісії Національного банку) питання про погодження програми капіталізації цього банку.

4. Контроль за виконанням програми капіталізації має здійснюватися щомісяця за формою, визначеною в додатку 4 до цього Положення, та на підставі:

статистичної звітності банку, що встановлена нормативно-правовими актами Національного банку;

інформації та документів, надання яких передбачене в програмі капіталізації (угоді банка з Національним банком);

результатів інспекційної перевірки, у тому числі позапланової.

У разі отримання банком під час здійснення підписки на акції повідомлення про те, що деякі інвестори відкликали своє рішення про купівлю акцій, банк повинен негайно повідомити про це територіальне управління (відповідний структурний підрозділ банківського нагляду, що безпосередньо здійснює нагляд за діяльністю банку) Національного банку та внести зміни до програми капіталізації і письмової угоди щодо прийнятої програми капіталізації.

5. У разі невиконання банком програми капіталізації територіальне управління Національного банку (структурний підрозділ банківського нагляду центрального апарату, що безпосередньо здійснює нагляд за діяльністю банку) може вимагати від банку в разі потреби надання у визначений строк письмових пояснень про причини невиконання програми капіталізації або прийняти (внести на розгляд Комісії Національного банку) рішення про відміну дії програми капіталізації (розірвання угоди з банком), або надати обґрунтовані пропозиції щодо застосування до банку жорсткіших заходів впливу.

 

Начальник управління методології
Генерального департаменту
банківського нагляду



К. Є. Раєвський


 

Додаток 3
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Заходи щодо перспектив розвитку капітальної бази банку
(програма капіталізації)

Дата

Назва банку

(тис. грн.)

N з/п

Дата/період

Фактичний капітал банку

Прогнозний розмір капіталу

Джерела збільшення капіталу згідно з розробленою програмою капіталізації банку

Внески за незареєстрованим статутним капіталом (залишок рах. 3630)

Збільшення фондів, резервів, сформованих за рахунок прибутку (рах. 5003, 5020, 5021)

Інші джерела

Додаткові внески до зареєстрованого статутного капіталу за рахунками

Здійснення операцій за рахунком 5002 (+/-)

Залучення коштів на умовах субординованого боргу до капіталу банку (рах. 3660)

Зареєстрований статутний капітал (рах. 5000)

Зменшення іммобілізованих коштів на капітальні вкладення (рах. 4300 - 4309 + 4310)

Зменшення суми відвернень

Зменшення суми несформованих резервів за активними операціями банку

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

план

факт

факт

5003

5001

5003

5001

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

1

на 01.10.2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

за жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

на 01.11.2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

за листопад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

на 01.12.2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

за грудень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

на 01.01.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

за січень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

на 01.02.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

за лютий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

на 01.03.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

за березень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

на 01.04.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

за квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

на 01.05.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

за травень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

на 01.06.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

за червень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

на 01.07.2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Роз'яснення до таблиці:

Колонки 5, 6, 7, 8 - зазначаються суми, а в дужках - рахунки.

Колонки 7, 8 можуть містити:

а) рах. 5999 - перевищення доходів над витратами;

б) рах. 5040 - прибуток минулого року до затвердження;

в) рах. 5030 - прибутки минулих років;

г) рах. 5010 - емісійні різниці;

ґ) рах. 5100 - результати переоцінки основних засобів;

д) інші джерела.

Колонки 13, 14:

(+) - зареєстровані власні акції банку, що реалізовані акціонерам;

(-) - зареєстровані власні акції банку, що викуплені в акціонерів.

Колонка 16 - заповнюється в межах дозволу НБУ, отриманого банком.

Колонки 17, 18 - заповнюються при реєстрації чергової емісії.

 

Начальник управління методології
Генерального департаменту
банківського нагляду



К. Є. Раєвський


 

Додаток 4
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Договір
про ліквідацію банку
(зразок)

_______________________________
(повне найменування банку)

_____________________
(місце укладення договору)

____________________
(дата укладення договору)

Національний банк України в особі заступника Голови Національного банку України __________________________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)

_____________________________, який діє на підставі довіреності __________________________
____________________________________________________________ (далі - Національний банк),
(дата, номер, ким засвідчена)
з однієї сторони, та __________________________________________________________________,
(прізвище, ім'я, по батькові)
який має сертифікат Національного банку України на право здійснення ліквідації банків
___________________________________________________________________________________ 
(серія, номер сертифікату, дата та номер рішення Кваліфікаційної комісії Національного банку України)
(далі - Ліквідатор), з другої сторони (далі - Сторони), уклали цей договір (далі - Договір) про таке.


1. Предмет Договору

1.1. Національний банк доручає Ліквідатору здійснити процедуру ліквідації _______________________________________________________________________ (далі - банк),
(повне найменування банку)
а Ліквідатор за плату зобов'язується здійснити процедуру ліквідації відповідно до вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку.


2. Права та обов'язки Сторін

2.1. Під час виконання Договору Сторони мають права та виконують обов'язки, передбачені Законом України "Про банки і банківську діяльність" і Положенням про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 N 369, зареєстрованим в
Міністерстві юстиції України 27.09.2001 за N 845/6036 (зі змінами), та Договором.


3. Оплата роботи Ліквідатора

3.1. За здійснення процедури ліквідації банку Ліквідатору встановлюється основна оплата роботи в розмірі _____________________________________________________________________________
(цифрами та словами)
гривень за місяць та додаткова винагорода в розмірі ____ відсотків від надходжень коштів на накопичувальний рахунок банку від продажу і повернення активів банку.

3.2. Сума основної оплати роботи Ліквідатора перераховується на визначений ним рахунок щомісяця ______ числа.

3.3. Рішення про оплату додаткової винагороди Ліквідатору приймає Комісія Національного банку при Управлінні Національного банку України в ________________ області (далі - Комісія).

3.4. ______ відсотків суми додаткової винагороди перераховується Ліквідатору на визначений ним рахунок відразу після прийняття рішення про її затвердження. Залишок суми додаткової винагороди перераховується Ліквідатору перед складанням ліквідаційного балансу.

3.5. Порядок подання звернення Ліквідатора про оплату додаткової винагороди, прийняття Комісією рішення та перерахування визначеної суми додаткової винагороди встановлюється відповідно до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 N 369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.09.2001 за N 845/6036 (зі змінами).

3.6. За рішенням Комісії сума додаткової винагороди Ліквідатору може бути зменшена (але не більше ніж на 50 відсотків) у разі:

порушення встановленого терміну подання початкового балансу, проміжного ліквідаційного балансу, переліку (реєстру) вимог кредиторів або підготовки цих документів з порушенням вимог нормативно-правових актів Національного банку;

порушення встановленого терміну подання кошторису витрат на здійснення ліквідаційної процедури для затвердження Національним банком або допущення перевитрати коштів за кошторисом;

створення перешкод під час здійснення Національним банком перевірки діяльності Ліквідатора;

порушення вимог нормативно-правових актів Національного банку щодо подання звітності, інформації чи копій документів;

порушення Ліквідатором терміну завершення процедури ліквідації банку.


4. Відповідальність Сторін

4.1. За невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків за цим договором Сторони несуть відповідальність згідно із законодавством України у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку в частині повноважень, пов'язаних зі здійсненням процедури ліквідації.


5. Строк дії Договору, умови його зміни та розірвання

5.1. Договір набирає чинності з дня призначення Ліквідатора згідно з постановою Правління Національного банку України і діє до прийняття Національним банком рішення про виключення банку з Державного реєстру банків.

5.2. Договір може бути розірваний за згодою Сторін.

5.3. Національний банк має право прийняти рішення про дострокове припинення повноважень Ліквідатора та розірвання з ним Договору в односторонньому порядку в разі порушення Ліквідатором вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку та/або умов Договору, уключаючи незабезпечення Ліквідатором ефективного здійснення ліквідаційної процедури банку, незавершення процедури ліквідації банку у встановлений термін чи виявлення конфлікту інтересів та в інших випадках, передбачених законодавством України. У вищезазначених випадках Договір є розірваним з дня прийняття Національним банком відповідного рішення.
Національний банк зобов'язаний прийняти рішення про припинення повноважень Ліквідатора, розірвання укладеного з ним Договору в разі непідтвердження кандидатури Ліквідатора судом.

5.4. Зміни до цього Договору вважаються такими, що мають юридичну силу і є обов'язковими для Сторін, якщо вони викладені в письмовій формі та підписані Сторонами.
Усі зміни до цього Договору є його невід'ємною частиною.


6. Інші умови

6.1. Цей Договір складено у двох примірниках (по одному примірнику для кожної Сторони), які мають однакову юридичну силу.

6.2. Спори, що виникають між Сторонами у зв'язку з виконанням умов цього Договору, вирішуються згідно із законодавством України.

6.3. Питання щодо ліквідації банку, які не врегульовані цим Договором, регулюються законодавством України, у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.


7. Реквізити і підписи Сторін

Національний банк України
_________________________________________
(адреса)
Код банку N
Код за ЄДРПОУ
Заступник Голови
Національного банку України
_________________________________________
(підпис, ініціали, прізвище, дата)

Ліквідатор
_______________________________________
(адреса, за якою особа зареєстрована та проживає)
_______________________________________
(паспортні дані)
_______________________________________
(ідентифікаційний номер)
_______________________________________
(підпис, ініціали, прізвище, дата)

М. П.

 


(додаток 4 у редакції постанови Правління
Національного банку України від 08.01.2008 р. N 4)

Додаток 5
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


______________________________________________
(найменування банку (філії), місцезнаходження, телефон)

Обґрунтування доцільності продажу основних засобів за ліквідаційною вартістю

1. Назва, технічна характеристика майна (активу) __________________________________________ 
____________________________________________________________________________________
[У разі продажу автомобілів зазначається марка автомобіля, його державний номер, рік випуску, пробіг, місцезнаходження. Для нерухомого майна - адреса, площа, виробничого чи невиробничого призначення цей основний засіб, кількість поверхів тощо. У разі продажу об'єктів незавершеного будівництва зазначається співвідношення обсягу виконаних робіт до вартості завершеного об'єкта за проектно-кошторисною документацією, причини, унаслідок яких об'єкт не передано в експлуатацію (за їх наявності), тощо]

2. Інформація про суб'єкта оціночної діяльності, який здійснював оцінку:
прізвище, ім'я, по батькові оцінювача ____________________________________________________ ____________________________________________________________________________________;
кваліфікаційне свідоцтво N ___________________, видане "___"____________ р.;
____________________________________________________________________________________
(найменування органу державної влади та навчального закладу, які видали кваліфікаційне свідоцтво)
____________________________________________________________________________________;
(напрями оцінки майна, що зазначені в кваліфікаційному свідоцтві)
найменування суб'єкта оціночної діяльності - юридичної особи, якщо оцінювач, який здійснював оцінку, працює в складі цієї юридичної особи, ___________________________________________________________________________________;
місцезнаходження суб'єкта оціночної діяльності ___________________________________________;
ідентифікаційний код _________________________________________________________________;
сертифікат суб'єкта оціночної діяльності N __________________, виданий "___" __________ ____ р.
___________________________________________________________________________________
(найменування органу державної влади, що видав сертифікат)
строк дії сертифіката _________________________;
напрями оцінки майна, щодо яких дозволена практична діяльність, __________________________
___________________________________________________________________________________

3. Дата оцінки ________________________
Строк дії звіту та висновку про вартість майна ____________________________________________

4. Залишкова балансова (за балансом на останній робочий день банку) та оціночна ринкова вартість майна (активу) _______________________________________________________________________

5. Ліквідаційна вартість майна (активу) ___________________________________________________

6. Інформація про вжиті заходи щодо продажу майна (активу), а саме:
перелік засобів масової інформації, у яких були надруковані оголошення про проведення торгів майном (активом) з метою інформування покупців:
____________________________________________________________________________________;
інші заходи щодо доведення інформації про продаж майна (активу) до відома покупців (якщо вони вживалися) __________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________;
спосіб продажу та кількість проведених торгів майном (активом)___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________;
на скільки відсотків знижувалася ціна майна (активу) на подальших торгах порівняно з попередніми
____________________________________________________________________________________;
кількість пропозицій щодо придбання майна (активу) та їх ціна під час проведення торгів ____________________________________________________________________________________;
інше ________________________________________________________________________________

7. Порівняння ціни за результатами останніх торгів із середньою ціною на подібне майно (актив) у цьому регіоні, а в разі продажу нерухомості - із ціною одного квадратного метра площі такого самого майна (активу), яка склалася в цьому районі міста, у районному центрі, селі або селищі,
____________________________________________________________________________________

8. Обґрунтування потреби термінового продажу майна (активу)
____________________________________________________________________________________

9. Інші обґрунтування
____________________________________________________________________________________

10. Висновок ліквідатора із зазначенням доцільності реалізації майна (активу) за визначеною ліквідаційною вартістю
____________________________________________________________________________________
Ліквідатор/відповідальний
за ліквідацію філії                    ___________________________________________________________
(підпис, ініціали, прізвище)


(Положення доповнено додатком 5 згідно з постановою
Правління Національного банку України від 08.01.2008 р. N 4)

Додаток 6
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Договір
про передавання в управління непроданих активів
(зразок)

м.__________

"___"____________

_____________________________________________________________________ в особі ліквідатора
(найменування банку)
____________________________________________________________________, який діє на підставі
(прізвище, ім'я, по батькові)
постанови Правління Національного банку України від __.__.____ N __________
(далі - Установник управління), юридична особа __________________________________________
(найменування юридичної особи)
в особі ______________________________________________________________________________
(посада, прізвище, ім'я, по батькові)
який діє на підставі _________________________ (далі - Управитель), а також
Національний банк України в особі начальника ____________________________________________
(найменування територіального управління
_____________________________________________________________________________________,
Національного банку, прізвище, ім'я, по батькові начальника територіального управління)  
який діє на підставі довіреності __________________________________________________________
(дата, номер, ким засвідчена)
(далі - територіальне управління), що іменуються Сторони, уклали цей договір (далі - Договір) про таке.


1. Загальні положення

1.1. Установник управління передає в управління Управителеві активи, наявні на балансі Установника управління на дату укладення цього Договору (далі - Активи), а Управитель приймає в управління Активи і зобов'язується вживати всіх необхідних заходів для задоволення вимог кредиторів Установника управління (далі - Вигодонабувачі) відповідно до Переліку (реєстру) вимог кредиторів за рахунок Активів.
Перелік Активів наведено в додатку ____ до цього Договору.
Вигодонабувачами за Договором є кредитори Установника управління, які на дату підписання Договору внесені до Переліку (реєстру) вимог кредиторів Установника управління (далі - Перелік Вигодонабувачів) та розрахунки з якими не проведені. Перелік Вигодонабувачів з визначеною черговістю задоволення їх вимог наведено в додатку ____ до цього Договору.

1.2. Управитель є довірчим власником отриманих в управління Активів. До Управителя не переходить право власності на Активи. Обмеження права довірчої власності Управителя встановлюється цим Договором і законодавством України.


2. Права та обов'язки Сторін

2.1. Установник управління зобов'язується протягом ______ робочих днів з дати укладення Договору:

а) передати Управителеві:
Активи згідно з переліком, наведеним у додатку ____ до цього Договору;
документи, що підтверджують право власності на Активи;
документи, на підставі яких виникли майнові права та обов'язки Установника управління щодо Активів, у тому числі судові рішення, виконавчі документи, договори тощо;
звіти та висновки про оцінку майна суб'єктів оціночної діяльності, інформацію про балансову вартість кожного Активу, його ціну та порядок продажу, згідно з яким Актив продавався і не був проданий;
Перелік Вигодонабувачів згідно з додатком до цього договору;
документи, що підтверджують вимоги Вигодонабувачів;
копію реєстру акціонерів Установника управління, засвідчену реєстратором (копію статуту з усіма змінами, засвідчену ліквідатором, якщо Установник управління створений у формі товариства з обмеженою відповідальністю);

б) повідомити Вигодонабувачів про передавання Активів Управителеві та покладання на нього обов'язків щодо подальшого задоволення вимог кредиторів Установника управління;

в) повідомити боржників Установника управління про передавання Активів в управління Управителя, з яким належить здійснювати розрахунки за Активами.

2.2. Управитель зобов'язується:


а) прийняти від Установника управління Активи та документи, передбачені Договором, забезпечувати збереження отриманих Активів та документів від втрати, нестачі або пошкодження;

б) здійснювати належне та ефективне управління Активами особисто та виключно в інтересах Вигодонабувачів;

в) здійснювати погашення вимог Вигодонабувачів у черговості відповідно до Переліку Вигодонабувачів;

г) вести окремо облік Активів та операцій, які відображають погашення вимог Вигодонабувачів;

ґ) укласти договір про страхування фінансової відповідальності (фінансових ризиків) Управителя за рахунок коштів Управителя;

д) у своїй діяльності дотримуватися вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України;

е) щомісяця до ________ числа місяця, наступного за звітним, надавати територіальному управлінню інформацію про вжиті заходи щодо управління Активами, надходження коштів від управління ними, стан розрахунків з Вигодонабувачами;

є) надавати за окремими запитами територіального управління інформацію про проведення роботи з управління Активами та задоволення вимог Вигодонабувачів;

ж) надати територіальному управлінню аудиторський висновок про діяльність Управителя з управління Активами;

з) протягом _______ днів після складання аудиторського висновку передати до
____________________________________________________ документи, прийняті від Установника 
(найменування архіву)
управління згідно з цим Договором, і ті, що утворилися внаслідок проведеної ним роботи щодо управління Активами та задоволення вимог Вигодонабувачів, а до територіального управління - акт про приймання-передавання документів до цього архіву;

и) подавати територіальному управлінню відповідні розрахунки та копії підтвердних документів для отримання винагороди і відшкодування витрат відповідно до умов цього Договору.

2.3. Протягом _____ робочих днів з дня підписання цього Договору Управитель відкриває в територіальному управлінні накопичувальний рахунок для зарахування коштів, що надходять у результаті управління Активами, проведення розрахунків з Вигодонабувачами, а також перерахування на поточний рахунок Управителя винагороди і відшкодування сум витрат відповідно до умов Договору.

2.4. Управитель має право:

а) володіти, користуватися і розпоряджатися Активами відповідно до законодавства України та цього Договору;

б) бути процесуальним правонаступником Установника управління в справах, однією із сторін (учасників) яких є Установник управління, а також правонаступником у виконавчих провадженнях, однією із сторін (учасників) яких є Установник управління;

в) на отримання винагороди та відшкодування витрат, які виникли в процесі управління Активами, за рахунок одержаних від управління цими Активами коштів у порядку та розмірах, визначених цим Договором.

2.5. Територіальне управління зобов'язується:

а) відкрити Управителеві накопичувальний рахунок для зарахування коштів, що надходять у результаті управління Активами, проведення розрахунків з Вигодонабувачами, а також перерахування на поточний рахунок Управителя винагороди і відшкодування суми витрат відповідно до цього Договору;

б) приймати рішення щодо погодження продажу Управителем Активів у двотижневий термін з дня надходження до територіального управління відповідного звернення Управителя.

2.6. Територіальне управління має право:

а) вимагати від Управителя будь-яку інформацію, потрібну для здійснення контролю за виконанням умов цього Договору;

б) здійснювати контроль за діяльністю Управителя щодо проведення процедури управління Активами і задоволення вимог Вигодонабувачів та з цією метою проводити перевірки його діяльності відповідно до нормативно-правових актів Національного банку України.


3. Порядок передавання Активів за цим Договором

3.1. Передавання Активів від Установника управління Управителю здійснюється за актом про приймання-передавання, у якому зазначаються назва боржника, вид Активу, його балансова вартість, вартість відповідно до виконавчих документів та за результатами незалежної оцінки, якщо така визначалася, перелік документів, які підтверджують право власності на активи, є підставою для стягнення коштів (договори, векселі тощо), свідчать про проведену Установником управління претензійно-позовну роботу.

3.2. Управитель може вимагати від Установника управління пояснення щодо кожного з Активів.


4. Обмеження щодо управління Активами

4.1. Продаж, відступлення права вимоги, переведення боргу щодо Активів, переданих в управління за цим Договором, здійснюються лише за попереднім погодженням із територіальним управлінням.

4.2. Застава Активів, переданих в управління за цим Договором, забороняється.

4.3. У разі ліквідації боржника Установника управління Управитель за погодженням з територіальним управлінням на підставі підтвердних документів виключає Активи цього боржника з переліку Активів.


5. Порядок розрахунків з Вигодонабувачами

5.1. Кошти, одержані в результаті управління Активами, спрямовуються на розрахунки з Вигодонабувачами відповідно до черговості, визначеної в Переліку Вигодонабувачів, після відшкодування витрат та винагороди Управителя відповідно до умов цього Договору.

5.2. Вимоги кожної наступної черги задовольняються залежно від надходження на рахунок Управителя коштів від управління Активами після повного задоволення вимог попередньої черги.

5.3. У разі недостатності коштів, одержаних від повернення та продажу Активів, для повного задоволення всіх вимог однієї черги вимоги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належить кожному Вигодонабувачеві однієї черги.

5.4. За неможливості виплати коштів Вигодонабувачам - фізичним особам (унаслідок їх відсутності за адресою проживання або вибуття з місця проживання тощо) вони підлягають унесенню шляхом перерахування в депозит державної нотаріальної контори або приватного натаріуса протягом 30 днів з дня отримання Управителем відповідної інформації.

5.5. У разі отримання від Вигодонабувачів повідомлень про зміну їх реквізитів (найменування, адреси, прізвища тощо) Управитель зобов'язаний унести відповідні зміни до Переліку Вигодонабувачів за умови отримання передбачених законодавством України документів, які підтверджують зміну таких реквізитів. В інших випадках Управитель має право вносити зміни до Переліку Вигодонабувачів лише на підставі рішення суду.

5.6. У разі недостатності коштів, одержаних після повного завершення роботи з управління Активами, вимоги Вигодонабувачів уважаються погашеними, про що Управитель зобов'язаний повідомити всіх Вигодонабувачів та територіальне управління протягом _______ робочих днів з часу завершення роботи з управління Активами.

5.7. Розрахунки з Вигодонабувачами проводяться в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунки Вигодонабувачів згідно з реквізитами рахунків, визначеними в Переліку Вигодонабувачів. У разі відсутності в Переліку Вигодонабувачів реквізитів рахунків Вигодонабувачів розрахунки здійснюються шляхом поштових переказів за рахунок витрат на управління.

5.8. У разі накопичення Управителем суми, що перевищує вимоги всіх наведених у Переліку Вигодонабувачів, або відмови Вигодонабувача від отримання коштів Управитель звертається до територіального управління, яке приймає рішення про порядок та строки передавання активів власникам ліквідованого банку.


6. Винагорода та витрати Управителя

6.1. Управитель одержує винагороду за здійснення управління Активами в розмірі ___ відсотків від суми надходжень на накопичувальний рахунок Управителя, відкритий у територіальному управлінні, з яких ___ відсотків щомісяця перераховуються на поточний рахунок, визначений Управителем, а решта - __ відсотків після повного виконання Управителем усіх зобов'язань за цим Договором.

6.2. Управитель має право на відшкодування витрат, пов'язаних з управлінням Активами. До витрат Управителя з управління Активами за Договором належать витрати, пов'язані з ужиттям Управителем заходів щодо управління Активами та розрахунків з Вигодонабувачами.

6.3. Інформація про витрати Управителя разом з копіями всіх підтвердних документів подається Управителем до територіального управління в письмовій формі в строки, зазначені в підпункті "е" пункту 2.2 цього Договору.

6.4. Виплата винагороди та відшкодування витрат Управителя проводиться за рішенням Комісії Національного банку України з питань нагляду та регулювання діяльності банків при територіальному управлінні, що здійснює перевірку обґрунтованості їх розрахунку Управителем. Рішення приймається не пізніше _____ робочих днів з дня звернення Управителя і подання ним усіх необхідних підтвердних документів.

6.5. Винагорода та відшкодування витрат, пов'язаних з управлінням Активами, здійснюються за рахунок грошових коштів, що надійшли на накопичувальний рахунок Управителя, відкритий у територіальному управлінні. У разі відсутності грошових коштів на накопичувальному рахунку Управителя витрати Управителя не відшкодовуються.


7. Відповідальність Сторін

7.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання зобов'язань за цим Договором відповідно до вимог законодавства України і цього Договору.

7.2. Управитель несе відповідальність за збитки, завдані Вигодонабувачам унаслідок неефективного управління Активами, а також вчинення правочинів з перевищенням наданих йому повноважень або встановлених обмежень. У цьому разі територіальне управління вимагає від Управителя відшкодування завданих ним Вигодонабувачам збитків.

7.3. Управитель сплачує Національному банку України штраф у розмірі ____ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний випадок несвоєчасного надання територіальному управлінню щомісячної інформації про вжиті заходи щодо управління Активами, надходження коштів від їх управління, стан розрахунків з Вигодонабувачами.

7.4. Управитель сплачує Національному банку України штраф у розмірі ____ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний випадок порушення порядку, черговості та строків розрахунків з Вигодонабувачами, визначених законодавством України та цим Договором.

7.5. Управитель сплачує Національному банку штраф у розмірі ____ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за незабезпечення своєчасного (у строки, установлені цим Договором) передавання Активів і Переліку Вигодонабувачів новому Управителю, визначеному Національним банком України.


8. Вирішення спорів

8.1. Спори, що виникають з приводу виконання цього Договору, вирішуються у встановленому законодавством України порядку.


9. Строк дії Договору, припинення його дії та внесення змін до нього

9.1. Цей Договір уважається укладеним з моменту підписання і діє протягом ________ років.

9.2. Цей Договір достроково припиняє свою дію у випадках, визначених статтею 1044 Цивільного кодексу України, а також у разі:

а) укладення територіальним управлінням та Управителем письмового договору про дострокове припинення дії цього Договору;

б) прийняття територіальним управлінням рішення про дострокове розірвання Договору в разі порушення Управителем вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України чи цього Договору.

Розірвання Договору відбувається за рішенням Комісії Національного банку з питань нагляду та регулювання діяльності банків при територіальному управлінні.

9.3. У разі дострокового розірвання Договору Управитель зобов'язується протягом _____ робочих днів передати залишки Активів і документи, що підтверджують право власності на Активи, документи, що є підставою для стягнення коштів з боржників Установника управління, уключаючи ті, що утворилися в діяльності Управителя щодо управління Активами згідно з цим Договором, а також Перелік Вигодонабувачів та документи, що підтверджують розрахунки з ними, визначеному Національним банком України іншому Управителю на підставі укладеного за участю територіального управління тристороннього договору.

9.4. Зміни до цього Договору мають юридичну силу та є обов'язковими для Сторін, якщо вони викладені в письмовій формі, підписані уповноваженими представниками Сторін (після скасування державної реєстрації Установника управління - лише Управителем та територіальним управлінням) і засвідчені відбитками їх печаток.

9.5. Після завершення процедури ліквідації Установника управління та виключення з Державного реєстру банків і Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців цей Договір продовжує свою дію, а за Сторонами зберігаються їх права та обов'язки.


10. Інші умови

10.1. Цей Договір складений у трьох примірниках (по одному примірнику для кожної Сторони), які мають однакову юридичну силу.

10.2. Питання, що не врегульовані цим Договором, вирішуються в порядку, визначеному законодавством України.

10.3. Управитель у разі зміни його місцезнаходження і реквізитів має повідомити про це територіальне управління, боржників та Вигодонабувачів Установника управління протягом трьох робочих днів.

10.4. У разі зміни організаційно-правової форми Управителя, зміни його керівників, прийняття рішення повноважними органами про реорганізацію чи ліквідацію Управитель негайно повідомляє про це територіальне управління.

10.5. Додатки до Договору є його невід'ємною частиною.


11. Місцезнаходження і реквізити Сторін

Установник управління

Управитель

Національний банк України

____________________________
(найменування банку)
___________________________
(дата реєстрації) 
___________________________
(код за ЄДРПОУ)
___________________________
(місцезнаходження)
Ліквідатор
___________________________
(підпис, ініціали, прізвище)
___________________________
(дата) 
М. П.

_________________________
(найменування юридичної
_________________________
особи) 
_________________________
(код за ЄДРПОУ)
_________________________
(місцезнаходження)
_________________________
(посада керівника
_________________________
юридичної особи)
_________________________
(підпис, ініціали, прізвище)
_________________________
(дата) 
М. П.

___________________________
(адреса)
код банку N ________________ 
код за ЄДРПОУ
Начальник Управління Національного банку України в області ____________________
___________________________
(підпис, ініціали, прізвище)
__________________________
(дата) 
М. П.


(Положення доповнено додатком 6 згідно з постановою
Правління Національного банку України від 08.01.2008 р. N 4)

Додаток 7
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


Договір
про здійснення тимчасової адміністрації
(зразок)

у ________________________________
(повне найменування банку)

____________________ 
(місце укладання договору)

___________________
(дата укладання договору)


Національний банк України в особі _______________________________________________________
(посада)
______________________________________________________________________________________,
(прізвище, ім'я, по батькові)
який діє на підставі довіреності ___________________________________________________________
(дата, номер, ким засвідчена)
(далі - Національний банк), з однієї сторони, та _____________________________________________,
(прізвище, ім'я, по батькові)

який має сертифікат Національного банку України на право здійснення функцій тимчасового адміністратора банків ___________________________________________________________________
(серія, номер сертифіката, дата та номер рішення
______________________________________________________________________________________
Кваліфікаційної комісії Національного банку України з питань сертифікації тимчасових
______________________________________________________________________________________
адміністраторів та ліквідаторів банківських установ)

(далі - Тимчасовий адміністратор), з іншої сторони (далі - Сторони), уклали цей договір (далі - Договір) про таке:


1. Предмет Договору

Відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" Національний банк призначає ______________________________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)

Тимчасовим адміністратором ____________________________________________________________
(повне найменування банку)

(далі - Банк), а Тимчасовий адміністратор зобов'язується здійснювати процедуру тимчасової адміністрації в Банку відповідно до вимог законодавства України.


2. Права та обов'язки Сторін

2.1. Тимчасовий адміністратор зобов'язується:

2.1.1. Здійснювати процедуру тимчасової адміністрації та повноваження загальних зборів, спостережної (наглядової) ради і правління (ради директорів) Банку, користуватись правами та виконувати обов'язки Тимчасового адміністратора відповідно до вимог Закону України "Про банки і банківську діяльність", Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 N 369 (далі - Положення N 369), інших законодавчих і нормативно-правових актів, що регулюють банківську діяльність.

2.1.2. Укласти зі страховиками договір (договори) про страхування фінансової відповідальності Тимчасового адміністратора, його життя та здоров'я відповідно до вимог законодавства України.

2.1.3. Звітувати перед Національним банком стосовно своєї діяльності, пов'язаної з тимчасовою адміністрацією Банку, згідно з вимогами нормативно-правових актів Національного банку.

2.1.4. Надавати інформацію за письмовими запитами Національного банку у строки, визначені в запиті.

2.2. Тимчасовому адміністратору забороняється приймати рішення, які потребують дозволу (погодження) Національного банку, без його письмового дозволу (погодження).

2.3. Національний банк зобов'язується виконувати обов'язки та вчиняти усі дії, пов'язані зі здійсненням тимчасової адміністрації Банку, що покладені на Національний банк відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність", Положення N 369 та інших законодавчих і нормативно-правових актів, що регулюють здійснення процедури тимчасової адміністрації банків.


3. Витрати тимчасової адміністрації

3.1. Витрати на здійснення тимчасової адміністрації, у тому числі оплата праці Тимчасового адміністратора та спеціалістів, залучених Тимчасовим адміністратором для забезпечення виконання його повноважень, додаткова винагорода Тимчасовому адміністратору та залученим спеціалістам здійснюються за рахунок коштів Банку у межах затвердженого Національним банком кошторису витрат тимчасової адміністрації.

3.2. За здійснення процедури тимчасової адміністрації Банку Тимчасовому адміністратору встановлюється основна оплата праці в розмірі
______________________________________________________________________________________
(цифрами та словами)

гривень за місяць та додаткова винагорода в розмірі _________ відсотків від надходжень коштів на накопичувальний рахунок Банку від продажу і повернення активів Банку.

3.3. У разі невиконання або неналежного виконання Тимчасовим адміністратором своїх обов'язків розмір оплати праці Тимчасового адміністратора може бути зменшено.

3.4. Оплата праці спеціалістів, залучених Тимчасовим адміністратором Банку, здійснюється згідно з укладеними з ними договорами.


4. Відповідальність Сторін

4.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання чи неналежне виконання своїх зобов'язань за Договором у випадках та в порядку, що встановлені законодавством України, у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку, та цим Договором.

4.2. Тимчасовий адміністратор за рахунок власних коштів сплачує Національному банку штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі:

порушення встановленого строку подання кошторису витрат тимчасової адміністрації для затвердження Національним банком;

здійснення витрат, не передбачених кошторисом витрат;

порушення вимог нормативно-правових актів Національного банку щодо надання звітів, передбачених підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 цього Договору.


5. Строк дії Договору, його припинення та зміни

5.1. Договір набирає чинності з часу прийняття постанови Правління Національного банку про призначення тимчасової адміністрації.

5.2. Договір може бути розірваний за згодою Сторін.

5.3. Національний банк має право прийняти рішення про усунення Тимчасового адміністратора від виконання обов'язків та розірвання з ним Договору в разі невиконання чи неналежного виконання ним своїх обов'язків або з інших причин, що перешкоджають Тимчасовому адміністраторові виконувати свою роботу.

5.4. Дія Договору припиняється в разі:

закінчення строку дії повноважень тимчасової адміністрації;

прийняття Національним банком рішення про закінчення процедури тимчасової адміністрації;

прийняття Національним банком рішення про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора;

завершення процедури реорганізації Банку.

5.5. У випадках, зазначених у пунктах 5.3, 5.4 цього Договору, Договір є розірваним (дія Договору припиняється) з дати набрання чинності відповідним рішенням Національного банку.

5.6. Зміни до Договору вважаються такими, що мають юридичну силу та обов'язкові для Сторін, якщо вони викладені в письмовій формі та підписані уповноваженими представниками Сторін.

Усі зміни до Договору є його невід'ємною частиною.


6. Інші умови

6.1. Договір складено в трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, два примірники - Національному банку, один - Тимчасовому адміністратору.

6.2. Спори, що виникають між Сторонами у зв'язку з виконанням умов Договору, вирішуються згідно із законодавством України.

6.3. Питання щодо призначеної в Банку тимчасової адміністрації, які не врегульовані Договором, регулюються законодавством України, у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.


7. Підписи та реквізити Сторін:

Національний банк України

Тимчасовий адміністратор __________________


01008, м. Київ,
вул. Інститутська, 9,
МФО N 300001,
код за ЄДРПОУ 0032106
Уповноважена посадова особа
Національного банку України

М. П.

_________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)

Адреса місця реєстрації: ____________________
_________________________________________
_________________________________________

Адреса місця проживання: __________________
_________________________________________
_________________________________________

Паспортні дані ____________________________
_________________________________________
(номер, серія, орган, що видав, дата видачі)

Ідентифікаційний номер
________________________________________


(Положення доповнено додатком 7 згідно з постановою
Правління Національного банку України від 29.09.2009 р. N 569)

Додаток 8
до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства


ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Комісії Національного банку України з питань нагляду та регулювання діяльності банків
від ____________ N ____


Перелік
(реєстр)
вимог кредиторів ________________________________________________,
(повне найменування банку)
акцептованих ліквідатором

N з/п

Прізвище, ім'я, по батькові / найменування кредитора

Паспортні дані, ідентифікаційний номер фізичної особи, місцепроживання / код за ЄДРПОУ та місцезнаходження кредитора

Банківські реквізити (за їх наявності)

Сума вимог

Черговість задоволення вимог

Дата внесення вимог до реєстру вимог

Підстави внесення вимог до реєстру вимог

за даними балансу на останній робочий день банку

заявлена

списана

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього за чергою

 

 

 

Х

Х

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього за реєстром вимог

 

 

 

Х

Х

Х


Ліквідатор

_______________________
(повне найменування банку)

_____________________________
(підпис, ініціали, прізвище)

 

 

_____________________________
(дата)

М. П.


(Положення доповнено додатком 8 згідно з постановою
Правління Національного банку України від 31.03.2010 р. N 160)

Читать еще статьи по теме

Материалы по теме

PDF Печать E-mail
( 0 Votes )
 

Читайте статьи по теме

ЧИТАЙТЕ "КУРС ДНЯ"

МЕСТО ДЛЯ ВАШЕЙ РЕКЛАМЫ

Голосование

Как преодолеть финансовый кризис?
 

kurs dnja 99