Маркетингові дослідження дозволяють отримати дані про загальний стан ринку, цільову аудиторію, продукт, цінову політику, поведінку конкурентів і можливості розвитку компанії. Розглянемо докладніше, кожен пункт.
1. Стан ринку
Практично всі маркетингові дослідження включають в себе аналіз ринку, на якому працює компанія. Ці дані необхідні для розробки стратегії розвитку. Аналіз ринку дозволяє компаніям краще зрозуміти свою галузь, займану частку ринку, побачити можливості та загрози.
- визначити ємність, розмір і обсяг ринку в натуральних і грошових виразах;
- визначити розподіл ринку між ключовими гравцями;
- виявити загрози, які виходять від конкурентів;
- визначити тенденції ринку і його перспективи.
2. Цільова аудиторія
Маркетингові дослідження дозволяють отримати цінну інформацію про споживачів. Отримані дані використовуються при сегментації ринку, створення нової продукції (послуг) і розробці планів просування.
Маркетингові дослідження цільової аудиторії дозволяють:
- визначити характеристики споживачів (соціально-демографічні, поведінкові та ін.);
- визначити смаки і незадоволені потреби;
- виміряти популярність і лояльність до компанії і / або продукту (послузі);
- виявити мотиви ухвалення рішення про покупку і відмови від придбання;
- отримати зворотній зв'язок про якість товарів (послуг);
- спрогнозувати потенційний попит.
3. Продукт
Маркетингові дослідження допомагають створювати затребувані потенційними споживачами продукти, що відповідають їхнім очікуванням і потребам. Процес створення нового продукту починається з розробки позиціонування товару або послуги.
Маркетингові дослідження товарів (послуг) дозволяють:
- визначити ставлення цільової аудиторії до продукту, ступінь задоволеності;
- виявити сезонність попиту і стадію життєвого циклу товару (послуги);
- зрозуміти очікування цільової аудиторії щодо продукту, існуючих проблем використання;
- розробити або скорегувати рекламні матеріали і дизайн продукції.
4. Цінова політика
Маркетингові дослідження надають дані про цінову політику конкурентів. На підставі цієї інформації всередині компанії приймається рішення про стратегію ціноутворення.
Маркетингові дослідження цін дозволяють:
- визначити еластичність попиту;
- виявити ставлення споживачів до вартості товарів (послуг), визначити рівень «прийнятних цін»;
- спрогнозувати реакцію цільової аудиторії на зміни цін, розробити політику стимулювання попиту.
5. Можливості розвитку компанії
Результати маркетингових досліджень використовуються при розробці УТП, стратегії розвитку компанії і рекламних кампаній. Визначення ефективних каналів просування дозволяє істотно заощадити маркетингових бюджет.
Маркетингові дослідження стратегії розвитку компанії дозволяють:
- визначити місця і умови здійснення покупок;
- створити ефективну рекламну кампанію, відповідну очікуванням цільової аудиторії;
- відбудуватися від конкурентів, створити унікальну пропозицію.
Таким чином, маркетингові дослідження потрібні для прийняття правильних управлінських рішень.