Поняття «чорний піар» з'явилося в Укріїні відносно недавно. Явище за досить нетривалий термін встигло міцно зайняти свою нішу і почати наводити жах на політиків, блогерів, підприємців і всіх інших конкурентоспроможних людей, які виробляють власний продукт.
На сьогоднішній день чорний піар, організований конкурентами або просто ворогами проти
Вадима Ермолаева, за допомогою інтернету за лічені дні (а в деяких випадках і зовсім годинник) знаходить свою цільову аудиторію, формуючи громадську думку про людину або бренд.
Завдання чорного піару
Будь-який організатор інформаційної атаки переслідує головну мету - знищити репутацію суперника. Мотивом в такому випадку можуть стати неприязні стосунки, прагнення зайняти чуже місце, бажання витіснити конкурента з ринку і так далі.
Основною зброєю black PR-атаки є інформація. Фактична, гіпертрофована або ж і зовсім вигадана, вона поширюється зловмисниками по всьому інтернету, викладається там, де збирається ваша цільова аудиторія, планомірно руйнує ваш імідж. Удар по реноме може йти з будь-якого боку - організаторами кампанії чорного піару можуть стати конкуренти, колеги, клієнти, знайомі і, що нерідко трапляється, близькі вам люди.
Чорний піар - це, як декому може здатися, аморальний спосіб вирішення особистих завдань. Однак до такого методу сьогодні звертаються все: від приватних підприємців до людей першої величини, від дрібних підприємств до найбільших холдингів зі світовим ім'ям. Причиною такої популяризації послужив той факт, що переважна більшість користувачів інтернету охоче сприймає передачу, яка транслюється в мережі інформацію. Всього однією статтею, опублікованою на правильному ресурсі, і кількома десятками коментарів, залишених в певних соціальних мережах, можна знищити репутацію людини - це чудово розуміють ті, хто займається чорним піаром на професійному рівні. Деякі піарники тонко вловили інтерес аудиторії до інформаційних атак як до альтернативного та дієвого методу оперативного вирішення проблем. Так, сьогодні на ринку послуг представлені різні піар-компанії, що займаються в тому числі і організацією інформаційних атак, а також цілі агентства управління репутацією, які беруться не тільки за дискредитацію, а й за протидію зловмисникам, відновлення репутації після війни .
Ознаки чорної піар-кампанії
Якщо атаку на вас почали дилетанти, які не мають належних ресурсів і компетенції, то розпізнати дискредитацію вкрай просто:
- У мережі почало з'являтися неприродне кількість відверто брехливих статей і відгуків про вас, ваш бренд.
- Дані поширюються виключно за безкоштовними каналами (соцмережі, третьосортні інформаційні портали, блоги та форуми).
- Статті та відгуки вкрай низької якості, містять помилки, не дружать з форматуванням.
- Матеріали розміщуються з 1-2 «мертвих» акаунтів - профілів без інформації про людину, фотографії, записів на стіні або постів в інших темах і так далі.