Система запалення паливної суміші надзвичайно чутлива до потрапляння вологи, механічних пошкоджень і перепадів напруги. Звідси народжується питання, як перевірити котушку запалювання на працездатність своїми руками. Прагнення виконати процедуру самостійно обґрунтоване тим, що більшість водіїв не бажають переплачувати за послуги майстрів СТО.
Чому котушка запалювання виходить з ладу?
У нормальному стані котушка запалювання вислужитися до 100000 кілометрів пробігу, без будь-яких неприємностей і відмов. При цьому, деякі водії стикаються з тим, що пристрій починає барахлити набагато раніше встановленого терміну. Серед найпоширеніших причин відмов виділяються чинники:
- Механічне пошкодження. Тут може бути банальний природний знос низькоякісного вузла. Зазвичай розтріскується ізоляція, протікає масло, або всередину модуля потрапляє волога, що також може спровокувати замикання.
- Пошкодження контактних з'єднань. В цьому випадку, першоджерелом проблеми є вода або дорожні реагенти, що наносяться на дороги взимку. В цьому випадку, пристрій відразу змінюється цілком.
- Перегрів. Найбільш часто цим страждають індивідуальні котушки запалювання. Щоб уникнути подібної ситуації, слід ретельно стежити за якістю охолоджуючої рідини і температурою мотора. Фактор може значно знизити термін експлуатації котушки.
- Вібрація. Зазвичай подібне зустрічається на класичних авто, де є проблеми з досконалістю конструкції підвіски або стійкістю роботи двигуна. Підвищена вібраційне навантаження, тряска можуть знищити вміст котушки запалювання.
Типові ознаки несправності
Серед яскравих ознак несправності котушки запалювання виділяються чинники.
- Двигун починає троїти - з плином часу проблема посилюється.
- Троїння переважно проявляється на морозі. Після прогріву все стає нормально.
- При підвищеній вологості двигун працює нестабільно.
- Коли водій різко натискає на газ, прискорення відбувається не відразу. Мотор провалюється і потім, поступово починає набирати обертів.
Як перевірити котушку запалювання?
Існує кілька методик перевірки котушки запалювання. Кожна має власні переваги і недоліки.
Перевірка на іскру
Подібна методика хороша простотою виконання, але може не показати поломку конкретно котушки, а загальну несправність системи. Тут нам потрібно: жива свічка, ключ для її зняття і плоскогубці. Спочатку слід перевірити цілісність високовольтних проводів. Потім потрібно виконати процедуру:
- Зняти наконечник свічки першого циліндра і приєднати його до заздалегідь підготовленої свічці.
- Притулити деталь корпусом до блоку двигуна і запустити ДВС.
- Повторити процедуру з усіма циліндрами по черзі.
Якщо котушка ціла, на робочій частині свічки буде з'являтися потужна фіолетова іскра. Якщо розряд має інший відтінок або слабка / відсутній - це говорить про несправності в котушці запалювання.
Перевірка ізоляції
У цьому випадку буде потрібно зняти котушку з машини і підключити її до мультиметру. Для точності вимірювань, слід спочатку розібратися, де знаходяться висновки низько і високовольтні. У першому варіанті (підключення на первинну обмотку) нормальне опір буде від 0,4 до 2 Ом. Друга ланцюг (вторинна або високовольтна частина) підключається до плюсового контакту і висновку на свічки, повинна показувати опір в межах 6-15 кОм. Якщо показники значно відрізняються від еталонних - котушку слід замінити.
Підсумок
Розібравшись, як перевірити котушку запалювання на працездатність своїми руками, користувач може самостійно розібратися в ситуації. Подібні знання допоможуть заощадити значну кількість коштів і часу на звернення до СТО.