CRM як інструмент для дотримання норм GDPR та інших правил захисту даних: рекомендації й підходи
Автор: Vladislav 19.06.2024 10:59
Promotion
Система CRM — це багатофункціональний інструмент для налагодження взаємодії між компанією та клієнтами, упорядкування процесів та формування лояльності до бренду. І для використання всіх цих можливостей система збирає та обробляє великі обсяги даних.
Незалежно від того, чи ви вже використовуєте CRM-систему, чи тільки плануєте її впровадити у свій бізнес, вам потрібно дбати про дотримання вимог конфіденційності клієнтських даних. Компанія бере на себе велику відповідальність і зобов’язується дотримуватися норм GDPR та інших регламентів. У цій статті CRM Solutions розповість вам про основні вимоги до захисту даних і те, як реалізувати це в CRM-системі.
Огляд основних вимог GDPR для CRM-систем
Перш за все розберемося, що таке GDPR. Загальний регламент про захист даних (General Data Protection Regulation, GDPR) — це норми, встановлені в 2018 році, які регулюють використання даних. Цей регламент закріплює правило, що персональні дані людини належать їй, а не організації, яка ці дані збирає.
У зводі норм GDPR є низка вимог до обробки персональних даних, ось деякі з них:
- дані мають оброблятися законно, справедливо й прозоро щодо фізичних осіб;
- ви маєте чітко пояснити, із якою метою будете використовувати отримані дані;
- мета збору даних має бути обґрунтованою й виправданою;
- людина, чиї дані ви будете обробляти, має дати згоду на це;
- ви маєте видаляти дані тоді, коли в їх зберіганні більше немає потреби;
- ви маєте захистити отримані дані від несанкціонованого доступу, адже в разі витоку ви будете нести відповідальність.
Крім правил GDPR, існують також інші норми захисту даних. Самостійно, без ефективного ПЗ, забезпечити цілковиту конфіденційність та безпеку вам буде дуже складно. І чим більше даних клієнтів та лідів має компанія, тим більшою буде відповідальність.
CRM-система — це один із варіантів, який допоможе дотримуватися всіх важливих норм, щоб персональні дані клієнтів були в безпеці.
Реалізація політик конфіденційності в CRM
Однією з найголовніших функцій CRM-системи є збір даних. Водночас цей інструмент допомагає робити це за всіма вимогами й може повністю забезпечити конфіденційність. Розповідаємо про функції CRM-систем, які сприяють безпечному використанню клієнтських даних.
Можливості захисту даних
Зі впровадженням CRM-системи ви можете гарантувати надійність зберігання персональних даних. Адже перевірені розробники забезпечують функцію шифрування даних. У CRM-системі також легко керувати доступами, щоб до роботи з інформацією допускати лише відповідальних за це працівників. До того ж у CRM-систему можна інтегрувати додаткові засоби захисту, наприклад, інструменти для управління паролями чи входу в систему.
Засоби для отримання згоди клієнта
Оскільки нормами GDPR встановлена вимога прозорого використання даних, то вам потрібно отримати згоду клієнта й повідомити кожному, навіщо це потрібно. CRM-система містить спеціальний механізм, завдяки якому ви й ваші клієнти можете управляти, документувати й відкликати згоду. Через CRM-систему компанії також буде простіше інформувати користувачів про мету збору й обробки даних.
Стирання даних
Ще одна вимога GDPR стосується видалення даних через певний час і тоді, коли потреби в їх зберіганні більше немає. Завдяки CRM-системі ви зможете легко очистити персональну інформацію, щоб не порушувати регламент.
Звітність про обробку даних
Щоб ви могли запевнити, що використовуєте клієнтську інформацію доброчесно, потрібно це документувати. CRM-система допоможе вам вести й зберігати записи про обробку даних. Найціннішою ця функція CRM-систем може виявитися в тому разі, якщо від атак постраждали клієнти. Тоді ви зможете захистити компанію, адже матимете можливість довести, що все було зроблено відповідно до вимог. Оскільки звіти, які автоматично створює CRM-система, можуть підтвердити дотримання вами норм захисту даних.
Практичні рекомендації щодо адаптації CRM під GDPR
Звичайно, що CRM-система допоможе вам захистити персональні клієнтські дані. Але для цього вам потрібно знати, як адаптувати CRM-систему під GDPR і як поводитися з інформацією. Ось вам 7 основних порад:
- Дослідіть усі норми GDPR та інші правила захисту даних.
- Під час вибору CRM-системи звертайте увагу на те, чи передбачено дотримання встановлених норм захисту даних.
- Перевірте, які механізми збереження даних має CRM-система.
- Збирайте тільки найнеобхідніші дані.
- Використовуйте шифрування та інші способи захисту інформації.
- Переконайтеся, що всі працівники компанії обізнані з правилами роботи з конфіденційними даними.
- Регулярно проводьте аудити даних та оновлюйте програмне забезпечення, щоб уникнути злому та витоку даних.
Кейс-стаді: аналіз досвіду компаній у впровадженні GDPR через CRM (як CRM-системи дотримуються правил захисту даних)
Ми створили для вас порівняльну таблицю з коротким оглядом трьох CRM-систем. Пропонуємо розглянути її, щоб перевірити дотримання норм захисту даних. Інформація в таблиці транслює дані з офіційних сторінок CRM-систем. Щоб отримати повну й точну інформацію про заходи безпеки кожної, радимо надсилати запити компаніям напряму.
Perfectum CRM |
NetHunt |
KeyCRM |
|
Шифрування даних |
+ |
+ |
+ |
Керування доступами |
Є можливість налаштувати ієрархію доступів згідно з організаційною структурою. |
Власник може переглядати й видаляти доступи. |
Можна обмежувати права доступу до функцій, даних, окремих полів. Доступний перегляд дій працівників. |
Сертифікати, які б затверджували дотримання норм |
+ |
+ |
+ |
Захист паролів |
Можна керувати складністю пароля. А також система не зберігає паролі у вільному доступі |
Система не відстежує паролі |
Забезпечує передачу паролів у зашифрованому вигляді |
Безпека серверів |
Сервери Amazon, Litespeed, Backblaze |
Сервери Google |
Європейські сервери |
Підзвітність операцій |
Є журнал операцій у системі |
Покращені можливості експорту даних, які вимагає GDPR |
Є історія дій користувачів |
Інші функції безпеки |
- Наявний модуль безпеки |
- Захист від видалення даних. -Розробник не зберігає дані про ваших клієнтів. - Підтверджене дотримання стандартів захисту даних та GDPR. |
- Окремі бази даних для кожного клієнта системи. -Використовується SSL-сертифікат. - Регулярні оновлення ПЗ. |
Обираючи досвідченого інтегратора систем CRM Solutions, ви можете не перейматися про безпеку даних, які ви зберігаєте. Адже ми підберемо надійну CRM-систему, якою ви дійсно будете користуватися, або відмовимо від впровадження.
< Предыдущая | Следующая > |
---|